28 Ekim 2015 Çarşamba

Kafası Karışık Röportajlar: Elif Güngör Reis

       Herkese merhaba,
Blogda durağan yazılar yazmayı sevmediğimi devamlı okuyucularım bilir. Sürekli yeni içerik arayışındayım ve aklıma bloga konuk almak geldi. Ancak konuk yazar değil de bizi hikayelerine dahil eden başarılı isimleri ağırlamak istedim kendimce. Şu ana dek teklif götürdüğüm isimler de sıcak bakınca açıkçası daha bir severek ilk yazımı paylaşıyorum sizinle :) Dilerim bu seriyi seversiniz :)




1) Elif Bloguma 2. Kez Hoşgeldin. Seni ağırlamak benim adıma büyük keyif oluyor :) Ben seni çok yakından tanıyorum ancak seninle yeniden tanışacaklar için mini bir kendinden bahisle açsak nasıl olur? Elif kimdir?


Ben de çok mutluyum bu bloğu takip etmeyi ,birebir konuğu olmayı çok seviyorum. Elif kimdir dersek. 30 yaşında evli, aslen Petrol Doğalgaz Mühendisi ama yetinmeyip Kimya Yüksek Mühendisi aynı zamanda halen doktora öğrencisi olarak devam eden, iş hayatına gıda kimyasalları satışıyla başlayıp doğal bir gıda koruyucusu geliştirip hayatını idame ettirmeye çalışan bir kişidir. Çok yoğundur ama herkese vakit ayırır. Hayvanları çok sever. Negatif,çözümsüz,sorumsuz ve her şeyden şikayet eden insanlara hiç tahammülü yoktur. Çözüm odaklıdır. Tipik bir aslan burcudur. Gezmeyi sevse de gün bitiminde home sweet home der :) 






2) Gelelim harika projene. Öncelikle cidden hem seni tanıyan biri olarak hem de bir Türk olarak seninle çok gurur duyduğumu bilmeni isterim. Projenden biraz bahseder misin? Nedir bu yumurta kabuğundan üretilen antibakteriyel?


Çok teşekkür ederim. Her şey daha da güzel olacak umuyorum. Yaklaşık 8 senedir gıda kimyasalları satışıyla uğraşıyorum. Bu süreçte yüksek lisans tez aşamasında, danışman hocamın desteği ile bu projeyi geliştirdim. Bu proje kapsamında hazır gıda ürünlerinde kullanılan tüm gıda koruyucuların yerini alabilen bir gıda koruyucusu geliştirdik. Yaklaşık 4 senedir ar-ge süreci devam ediyor, son 6 aydır satışı gerçekleştiriyoruz. Tüm Türkiye genelinde ciddi bir satış potansiyelimiz ve satış ağımız mevcut.



3) Şimdi, seni takip ederken denk geldiğim bir şey var. Yumurta kabuğundan deyince bunu evde de yapabileceğini düşünen birileri çıktı değil mi? :) Her ne kadar azınlıkta olsalar da onlara minik bir uyarıda bulunmak ister misin?


Maalesef, keşke mümkün olsa biz de daha az yorulsak değil mi? Yumurta tek başına oldukça bakterili bir ürün, bizim elde ettiğimiz son ürün ise tamamen farklı bir içeriğe sahip. Yaklaşık 8 adımdan oluşan bir üretim prosesi maalesef ev koşullarında uygun değil, kazara denerken zehirli gazlardan zehirlenenlerden ben sorumlu değilim.




4) "Evde tek başınıza denemeyiniz" diyoruz  o zaman :) Projen harika. Peki destek alıyor musun bununla ilgili? 


Tabi, şu an 3. Projemi hazırlıyorum. Devlet kurumlarından ve özellikle üniversitelerden aldığım destekler sayesinde oldukça ivmelendim diyebilirim.



5) Projende son durum nedir? Biz ev kullanıcıları için de harika olurdu bu ürün. Var mı böyle bir plan ufukta. Mesela annem sıklıkla soruyor "Dilek Elif evler için de bir ürün geliştirecek mi?" diye :)


Uzun vadede ev kullanıcıları için sebze,meyve ve ev dezenfeksiyonu için gramlık düzeyde ürün satışı planlıyoruz. Bu sayede ufak şişelerde çok rahat kullanabileceğiz ancak öncelikli olarak şu kanserojen gıda koruyucularını geldikleri memleketlere bir geri yollayalım :)


6) Harikasın :) Gelelim basına yansıyan kısma. Yeterince ilgi gördüğünü düşünüyor musun? Basın desteği yeterli mi sence?



Yazılı ve görsel basının oldukça yakın ilgisini gördüm. Özellikle İTÜ deki yarışmadan sonra bu ilgi oldukça arttı.  En son 48 dk tvdeydim, bir hayli memnunum diyebilirim.



7) Bu işin benim en çok dikkatimi çeken kısmı, ödüller ve adaylıkların en son Kagider'den bahsetmiştik. Ne oldu Kagider'deki adaylığın? Birçok da ödülün var yeri gelmişken onları da paylaşırsan çok sevinirim.

Süreç halen devam ediyor bakalım. Kadın girişimci olarak elimden geldiği kadar dernekleri,gelişmeleri takip etmeye çalışıyorum. Geçen sene İTÜ Çekirdekte 3.lük ödülü aldım, daha sonrasında çeşitli üniversitelere konuşmacı olarak davet edildim ve en son yılın ilham veren kadın mühendisleri arasından ODTÜ IEEE tarafından seçildim.




8) Projenle ilgili eklemek istediğin bir şey var mı?

Ülkemizdeki gıda kimyasalların tamamı ithal ve çok çeşitli yan etkileri var. 4 sene önce de sosis ve salamın, içindeki koruyuculardan dolayı kanserojen olduğunu biliyorduk. Buna tek çözüm Türkiye ve dünyada tek olan bizim ürünümüz . 



9) Peki evli bir kadın olarak işin seni zorluyor mu? Hem işe hem eve yeterince vakit ayırabildiğini düşünüyor musun?

Ajanda tutar gibi planlı yaşadığım için değişik bir disipline ulaştığımı düşünüyorum. Temizlik için, yemek için, İş ziyareti önceden ayırmış olduğum günler mevcut. Bir tanesi bile sarkarsa oldukça zorlanıyorum. Bekar da olsaydım çok fazla bir şey fark edeceğini düşünmüyorum.


10) Son olarak da blogumla ilgili ne düşünüyorsun? Takipçilerimden biri olman beni inanılmaz gururlandırıyor o nedenle de fikirlerin artı önem taşıyor benim adıma :)



Bloguna bayılıyorum. Birbirinden farklı konular, tam insanların aradığı fikir alışverişi. Birçok blogdaki gibi Rus Edebiyatıvari anlatımın olmadığı için özellikle çok teşekkür ediyorum.

Çok teşekkür ederim :) Rus Edebiyatıvarı benzetmene uzun süre güleceğim sanırım :) Her zaman gel bloguma seve seve ağırlarım seni :)

24 yorum:

  1. Yine harika yine harika... elif hanıma başarılarının daim olmasını diliyorum.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En harika okuyucularımdan birine ben de Elif ve kendi adıma çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Sayende Elif Hanımı tanimis oldum.Bir hemcinsimin basarilara imza atmasi beni gururlandirdi acikcasi.Basarilari daim olsun diyorum.Sanada kocaman kocaman sevgiler yolluyorum ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'nin en genç kadın girişimcilerinden biri hem de arkadaşım ne kadar gurur duyduğumu anlatamam ben de :) Benden de sana kocaman sevgiler Berika'm :)

      Sil
  3. elif hanımı tanıdığım için çok sevindim zira malum hastalığım ancak bu tarz çalışmaların olması yapılması desteklenmesi ne harika devamını diliyorum kutluyorum röportaj süper olmuş bu arada doğal ve akıcı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Hastalığınızı bilmiyorum ama dilerim geçecek bir durumdur.

      Çok sevindim röportajla ilgili düşüncelerinize. Hazırlarken minik kuşkularım da vardı ancak paylaştığım mecralardan harika dönüşler oldu :)

      Evet güzel çalışmalardan biri Elif'in bu projesi ve açıkçası iple çekiyorum ev kullanıcılarına kadar yayılmasını :)

      Sil
    2. kanseri atlatmış birinden sevgiler

      Sil
    3. Çok zor bir durum ama atlattığınıza çok sevindim. Dilerim asla tekrar kesişmesin yollarınız..

      Sil
  4. Ev hanımları olarak kullandığımız yumurtaların kabuklarını biriktirsek projeye katkı sağlayabilir miyiz acaba diye bir garip soru geldi aklıma...
    Elif Hanıma azmi ve başardıkları için teşekkür ediyorum. Umarım Türkiye ve uluslararası pazarlarda hedefledikleri başarıyı yakalarlar da biz de rahat rahat salam sucuk yiyebiliriz.
    Dilekciğim yazının gidişatını beğendim, sağa sola sapmadan hedefe odaklı güzel bir yazı olmuş. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Annem biriktiriyor onları halı mı yıkayacakmış ne geçen bir şeyler anlatıyordu da direk kendimi emniyete alıp dinlememişim :D

      Elif'e kocaman tebrikler. Ev kullanıcılarına da inse ama değil mi artık? :)

      Çok sevindim beğendiğine çok önemli yorumlarınız benim için :)

      Sil
  5. Kanserojen gıda koruyucularına sağlıklı bir alternatif bulunmasına ve bu projenin ülkemizden çıkmasına çok mutlu oldum Dilek'ciğim.
    Ayrıca bizi ülkemizin başarılı insanlarıyla tanıştırdığın bu yeni yazı dizisine de bayıldım, eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bir Türk olarak ben de bu tarz gelişmelerde çok mutlu oluyorum. Beğenmene sevindim. Teşekkürler.

      Sil
  6. aaaaa ama ne güzeel. bunu da duyurcam taam oleey :)

    YanıtlaSil
  7. Röportajları severim. Blogda durağanlık dışına çıkmak gerek kesinlikle, ben de bu fikirdeyim. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlar geliyor. Beğeniler devamı için de motivasyon oldu bana :)

      Sil
  8. Elif Hanım ve Elif Hanım gibiler iyi ki var. Başarıları daim olsun.. Destekçileri çok olsun inşallah...

    YanıtlaSil
  9. Çokk güzel bir röportaj olmuş Dilekcim...Ülkemin başarılı kadınların hikayelerini okumak beni çok keyiflendirir..Elif hanıma başarılarının devamını diliyorum..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle bir Türk olarak ben de gurur duyuyorum Elif ve onun gibi başarılı kadınlarla. Çok sevgiler benden de :)

      Sil
  10. Yazılarını okumaktan keyif alıyorum. Elif Hanım'ın ''Rus edebiyatıvari'' benzetmesine sonuna kadar katılıyorum. Okurken gurur duydum kendisiyle ben de; yolu açık olsun. Bence bu işi daha sık yapmalısın çok hoş olmuş çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim senden duymak ayrıca hoş oldu :) Elif ve kendi adıma çok teşekkür ederim. Röportaj teklifi götürdüğüm isimler sıcak baktıkça ve sizlerden de bu güzellikte geri dönüşler oldukça bu seriyi yazacağım :)

      Sil
  11. Harika haberler bunlar, çok sevindim böyle bir röportaja ve Elif Hanım'ın çalışmalarına. Umuyorum en kısa sürede evlerimizde de kullanmaya başlarız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Ev kullanıcıları için olanın çıkmasını ben de dört gözle bekliyorum :)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)