5 Ekim 2015 Pazartesi

Eylül Ayı Okuma Listem

Merhaba,

Bu yazıyı taslağa atmıştım ve çıkarma vaktidir sanırım :)


Bir önceki yazıda bana bırakmış olduğunuz destek yorumları o kadar ama kelimelerle tarif edemeyeceğim kadar mutlu etti ki beni! Ne kadar kısa sürede ne kadar çok iyi insan birikmiş çevremde. Hepinizi o kadar çok seviyorum ki iyi ki varsınız!

Lütfen dualarınızı ve iyi dileklerinizi yollamaya devam edin bana...


Gelelim eylül ayı bilançoma. Ne yazık ki eylül nasıl geçti anlamadığım gibi istediğim kitap sayısına da erişemedim geçen ay.. İncecik, iki tanesi de çocuk kitabı üstelik, 7 kitap okuyabildim sadece. Haklarındaki fikirlerime geçelim bakalım hep birlikte,


Vahşetin Çağrısı /Jack LONDON:
 Bu kitabı nasıl anlatsam bilemiyorum. O kadar güzel bir kitap ki... Bir köpeğin gözünden, altına hücum yıllarında kızak köpeği olmayı anlatmış yazar... Hırsları, entrikaları ve sonunda değişen doğaları bir köpek üzerinden bu kadar güzel anlatabilen bir kitap... Hele kitabın sonunda asil bir Sibirya Kurdu'ndan vahşi bir kurda evrilen Buck'ın bu miladı biraz biraz tüm insanlığın hikayesi gibi sanki... Bir de bu kitap sayesinde köpeğimi anlamaya başladım. Onun doğasını, verdiği tepkileri ve özlemlerini... Eğer hayvan besliyorsanız bu kitap 2 katı şahane gelecektir hele ki köpek severseniz.. Aksi halde bile okuduğunuza değeceğine ben kefilim muhakkak listenize alın.. Kitaplığımda onca yıl beklettiğime inanamadığım kitap Bordo Siyah Yayınlarından ve sadece 136 sayfa..

Yeni Dünya/ Sabahattin ALİ: Sabahattin ALİ'yi ne çok sevdiğimi sanırım sadece sağır sultan duymadı :) Bu kitabında küçük öyküleri yer alıyor yazarın. Ben en çok Ayran isimli öyküyü sevdim.. Ah çocuk dedim okuduktan sonra.. Sana nasıl kıydılar! Ve biz hala emekçi çocukları görmezden gelip, itekleyerek onlara nasıl kıymaya devama ediyoruz... Tabi ki tavsiyem olan bu kitap Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkmış ve 124 sayfa.

Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk/ Sun-Mi HWANG: Sade bir dille yazılan ama o sadelikten çok daha fazla anlam barındıran bir kitap... Tek hayali kuluçkaya yatıp bir bebeği dünyaya hazırlamak olan Filiz isimli bir tavuğun hikayesi anlatılıyor kitapta.. Bazı yerleri o kadar vurucuydu ki.. Hayvan dayanışması kısmıyla da bir miktar George Orwell'in aşık olduğum kitabı "Hayvan Çiftliği"ni anımsattı bana. Denk gelirseniz kesinlikle alın, okuyun. Pişman olmazsınız. Butik Yayıncılık'ta çıkan 114 sayfa.



Alice Harikalar Diyarında/ Lewis CARROLL: 
Bu kitabın vakti zamanında bir çocuk kitabı olarak yazılmış olmasına inanamıyorum.. Kurgusu, içindeki cümleler allahım o kadar güzel ki! Bunca vakit sonra bunu yeniden okumanın bana verdiği mutluluğu inanın kelimelere dökemem o kadar çok cümlenin altını çizdim ki bu minicik kitapta :) Bordo Siyah Yayınevi'nden çıkan kitap 58 sayfa ama 580 olsa okunurdu :) 

Yıldız ve Kargalar/ Samed BEHRENGİ: Samed Behrengi'ye olan hayranlığımı aylardır her okuma listemde itinayla belirttiğim gibi yineleyeyim istedim :) O kadar muazzam bir kalem ki! Yani kitaplarının içinde geçen her cümle o kadar kallavi ki... Bunlar büyük çocuklara kitaplar bence :) Bu kitap yine nispeten biraz daha çocuk kitabı ama Behrengi'nin tüm kitaplarını aynı zevkle okuyorum. Üvey anne ve vurdum duymaz babasından çeken Yıldız'ın bir kara kargayla tanışmasıyla başlayan hikayesi :) Serüven Yayınları'ndan çıkan kitap 70 sayfa. Çocuklarınıza da okutun siz de okuyun Behrengi'yi :) 

Annemi Bir Kez Daha Görebilsem/  Zana MUHSEN: Bu kitabın kahramanı yazarın kendisi... Zana 15 yaşındayken 13 yaşındaki kardeşiyle birlikte babalarının memleketi Yemen'e tatile diye gönderilir... Birmingham'da yaşarken birden kendisini Yemen'deki bir adamın nikahlı karısı olarak bulur... Tamamı yaşanmış, gerçek bir hikaye olan bu kitap eğer daha güzel bir dille yazılsa tadından yenmezdi ama şu hali bile okununca "iyi ki babam Yemen'li değil" dedirtiyor hani :) Sonsuz Yayınları'ndan çıkan kitap 332 sayfa.


Aşk Zamanı/ Necib MAHFUZ: Bu kitabı bana canım Kitap Sevinci geçenlerde yolladığı pakette göndermişti. Yanındaki o kara kedili ayraç da yine aynı güzel hanımın el emeği göz nuru hediyesi bana :) Hayır kedi severim ama Chat Noir?! Bu kadar olurdu zira afişini almak istiyordum ne vakittir bu güzel kediden bir anı saklamak isterdim kısmet çok güzel bir ayraçmış :) Tekrar teşekkür ederim kendisine :)

Mahfuz'u hiç okumamıştım ve başlangıcı bu güzel kitapla yapınca açıkçası çok merak ediyorum diğerlerini :) Bu kitabı okurken nasıl sinir oldum nasıl anlatamam! Önce İzzet'e sonra  annesine sonra aşık olduğu kıza sonra eşi Seyyide'ye... Say say bitmez yani bir insan aşık olduğunda bu kadar mı cesaretsiz olur! Sonra o aşkı bir başkası yaşamaya başlayınca da bu kadar mı haset bürür insanı.. Hayır sonradan karın olacak kadını hiç sevmedin ama niye o kızla oynadın onun da hayatını mahvettin! Ay Seyyide sen de seni sevmeyen adamla niye evlendin?! Hepsine ayrı gıcık oldum ve yakınlarda yaşadığım bir şeye de benzettim açıkçası :D

Hele hele en sonunda döngünün İzzet'in oğlunda kırılması.. Vallahi çok beğendim kitabı ve kesinlikle okuyun diyorum. En sevdiğim yayın evlerinden biri olan Kırmızı Kedi'den çıkan kitap 133 sayfa.

Benim bilançom bu şekilde sizde ne var ne yok? Bana önereceğiniz kitaplar neler? :)

26 yorum:

  1. Her ay artizlik yapmışsın demek istemiyorum ama yine ah sadece 7 kitap diye yapmışsın artizliğini :) sene olmuş 2015, kitap okumak mı kaldı? Neyin artizliği bu :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok töbe bu kez artizlenmedim Berkay :D 2'si çocuk kitabı zaten ee diğerleri de incecik :)

      Sil
    2. Öncekilerde artizlendiğini kabul ediyorsun yani :) Mütevazi görünüşün altındaki artizi görebiliyorum, yemezler :P

      Sil
    3. Yaa taktın sen de bana :D Artizim ya var mı artizim :D Okuyom ben ya! :D

      Sil
  2. Annemi Bir Kez Daha Görebilsem'i bir arkadaşım önermişti bana. Oku çok güzel demişti ama henüz okumadım.

    Bordo Siyah Yayınlarını gördükçe aklıma üniversite yıllarım geliyor. O zamanlar hem çok ucuz oldukları için hem de tam çeviri oldukları için hep o yayın evini tercih ederdim. Birçok dünya klasiğini Bordo Siyah Yayınları'ndan okudum.

    Bir ara sadece çocuk kitabı okumayı düşünüyorum. Birçok çocuk kitabını okumadım. Bazılarını da okudum ama hatırlamıyorum. Birkaç ayımı bu işe vereceğim sanırım.

    Jack London hiç okumadığım bir yazar. En kısa zamanda setini alıp bütün kitaplarını okumayı düşünüyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitap cidden farklı bir dille yazılsaydı harika olurdu ya da ne bileyim çeviride mi sorunu var çok beklediğim gibi değildi..

      Bordo Siyah'ın ve Kırmızı Kedi'nin çevirileri cidden iyi ve uygunlar fiyat olarak da :)

      Çok süper fikirmiş! Ben de ayda bir kaç çocuk kitabıyla okumadıklarıma yetişmeye çalışıyorum :)

      Şule lütfen London okumaya ben de çok geciktim ama inan bu kitabı derhal okumalısın!!! Çok ama çok pişmanım daha önce okumadığıma...

      Sil
  3. Ekim ayında telafi edersin bunu umarım :)

    YanıtlaSil
  4. Jack London'ın şu hayvan karakterlerine bürünüp bize yaşatma üslubuna hastayım...
    Alice'i ben de okuyacağım ya, sırada bekliyor. Çocukluğumdan beri merak ederim ama bir okumak kısmet olmadı.
    Okuduğun tüm kitaplar ilgimi çekti canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz sevdim ben de! Alice'i alacaksan tam metin olmasına dikkat et bu kısaltılmış metindi şimdi tam metin peşindeyim o kadar sevdim ki!

      Sil
  5. nasıl oldun dilekcik? umarım herşey yolundadır. güzel kitaplar okumuşsun yine, içlerinde okuduğum sadece "yeni dünya" var. "uçabileceğini hayal eden tavuk"'un ismi çok ilgimi çekti, hatta o tavuğa "ben de seninle uçabilir miyim canım ?" diye sormak istedim. yorumun da güzel, kesinlikle alacağım onu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaşım çok teşekkür ederim çok zarifsin :) Düşündüğümden kat kat daha iyiyim dualarınız benimleydi o gün ameliyathane kapısında ;)

      Sor bak "gel birlikte uçalım" diyecek eminim ama okuduktan sonra karar ver onunla uçmak isteyip istemediğini bence :)

      Sil
  6. Çocukken bütün harçlıklarımı tartışmasız kitaplara yatiriyordum. Kırtasiyeci Önder amcanın dükkanına gider küçük bir rafı kaplayan kitaplara gözümü diker iki saat hangisini alsam diye düşünürdüm. Eskiden para azdı vakit çoktu yinede bir sürü kitap okurdum. Şimdi para gani ama... Bu dünya adil değil... Orwell'in Hayvan Çiftliği kitabının bir de Türk versiyonu vardır. Uğur Mumcu'nun kaleme aldığı kitabın ismi Liberallerin Çiftlik'tir. Zamanın iktidarını kitabın ilk hikayesi olan Liberal Çiftlikte bir güzel eleştirmiştir. 93 Kasım'da okumuştum. 12 hikâyeden oluşuyor ve su gibi okunacak 112 sf bir kitap. Tavsiye yolunu açtığın için bu kadar uzun tuttum yorumumu... Eylül ayı okuma listeni görünce şimdi şu anda ekim ayı için hedef belirledim kendime. Kitaplığımdakileri tekrar elden geçirip, 2 tanesini okuyacağım. İlki İnce Memed olacak!!! Şaka :)
    Görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakacağım Liberallerin Çiftlik'e. Tabi ki uzun tut çok seviniyorum böyle yorumlara ben :) İnce Memed benim de listemde okuyalım bence birlikte :)

      Sil
  7. Slm kitabın ismi Liberal Çiftlik telefonun azizliğine uğramışım yazarken. İnce Memed'in ilk kitabını 10 yaşındayken okumuştum. Bütün bir yazımı aldığını hatırlıyorum. Hatça, Memed, Abdi Ağa yazımı onlarla geçirmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır sağol :) Ooo en güzeli ben de bir yazı Dostoyevski ile geçirmiştim canım Anna ve Ailesi ile :D Ne güzel günlerdi :D

      Sil
  8. Selam.. Dilek nasılsın canım tekrar geçmiş olsun:)) İyi haberlerini bekliyoruz. Birbirimizi görmesek de güzel dostluklar kurduğumuzu düşünüyorum. Çabucak toparlan inşallah. Bol bol dinlen
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyhan Hanım çok daha iyiceyim bu güzellikteki mesajlarınız iyileşme hızımı perçinliyor :) Çok çok teşekkürler iyi ki varsınız :)

      Sil
    2. Ne demek canım iyi ki sen de varsın:))
      Sevgilerimle...

      Sil
  9. Jack London'ın beyaz diş ile martin eden kitapları var elimde ama okuyamadım henüz:/ ben çocukken naaapmışım anlamıyorum bi sürü çocuk kitabını okumamışım :/ onlardan da araya atmak lazım zannımca:)
    bu arada yine bir kampanyaya denk geldim (gelmesem şaşardım zaten:)) ve sadık hidayet-kör baykuşu aldım:))
    aşk zamanını beğenmene çok ama çok sevindim:)) ayrıca ne demek canım benim, güzel günlerde kullan inş:))
    umarım her şey çok çok güzel olur, dualarım seninle, öpüyorum pek çok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları oku ama bunu da muhakkak oku inanılmaz etkileyiciydi. Sadık Hidayet'e bayılıyorum diliyorum sen de beğenirsin :) Aşk Zamanı da inanılmaz akıcı bir kitaptı bayıldım! Ayraçlarımdan birini de yanıma aldım gelirken eşlik ediyor bana 9 gündür İstanbul'da :D

      Çok çok teşekkür ederim sizlerin bu güzel destekleri sayesinde gerçekten daha iyi hissediyorum :D

      Sil
  10. Ayda 1-2 bilemedin 3 kitap okuyan birini kıskandıracak kadar çok okumuşsun ne kadar güzel. Uçabileceğini hayal eden tavuk ve vahşetin çağrısı ilgimi çekti okuduklarından. Listeme ekledim sıradaki kitaplarımı bitirince bunları da okumak isterim ;)
    Ben de bu aralar çocuk kitaplarına taktım. Geçen hafta Matilda'yı okudum. Şu anda elimde Çizgili pijamalı çocuk var henüz bitirmedim ama iyi gidiyor. Şimdilik bu ikisini tavsiye ederim. Diğerleri aklıma gelmiyor. Bloğumda yorumları mevcut bakmak istersen misafir ol gel bana ;) Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ama çocuklu olunca normal o sayı bence :) Vallahi kıskanılacak bir şey yok normalde ayda en az 10 kitap okumam lazımken tembellik ediyorum...
      Seve seve gelirim misafirliğe bayılırım zaten :D Önerdiğiniz kitapları derhal not alıyorum zira bayılıyorum çocuk kitabı okumaya :)

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)