3 Haziran 2015 Çarşamba

Mayıs Ayı Okuma Listem ve Çekiliş Hediyem



Merhaba!!!!!!!!!!!!!!! Özlediniz mi beni? (Allahını seven he desin :) 



10 gündür yazmıyorum resmen kendime hayran kaldım :)  Sevgili Mimi Balığı geçenlerde harika bir çekiliş yaptı ve kazanana Amin Maalouf'un Semerkant kitabını hediye edeceğini duyurdu. Çekişe katılmadan bir gün önce bu kitabı sepete atmıştım fakat bir ani kararla İhsan Oktay Anar'ın Puslu Kıtalar Atlası ile değiştirmiştim... Çekilişi görünce aklımdan geçen ilk şey "ben kazanacağım kesinlikle" oldu ve kazandım da! Adresimi yollar yollamaz da sevgili Mimi Balığı hediyemi yolladı çok teşekkür ederim çok şeker bir hediye paketi ve inanılmaz tatlı bir notla bu öğlen elime ulaştı kitap! Zevkle okuyup haziran ayı okumalarımda yorumlamak dileğiyle kendisine bir teşekkür daha :) 

Ve sıra mayıs ayı okuma listemde.. Ne yazık ki marttaki performansıma erişemedim mayısta da.. Ama enazından sıfır kitaplı nisandan görece daha iyidir 9 kitapla mayıs.. 9 kitap dediğime bakmayın incecik kitaplar okuyabildim. Neyse paylaşınca göreceksiniz ne denli tembelleştiğimi..



Sizi mini bir Londra dekoruyla karşılıyorum zira evrene mesaj vereyim dedim, BEN LONDRAYI ÇOK ÖZLEDİM temalı :) Hakikaten de çok özledim diliyorum ki tekrar buluşmak nasip olur o pis ve kasvetli ama bir o kadar da yaşanmışlıkla dolu şehirle..


Katip Bartleby/Herman Melville: Kırmızı Kedi Yayınlarının  okuduğum tüm kitaplarını istisnasız çok sevdim. Katip Bartleby de onlardan biriydi. Yazılışının üstünden asır da geçse bence bir insanın yaşadığı toplumdan izole olup da yavaş yavaş kaybının en güzel anlatımı bu kitaptı diyebilirim.. Ve bazı insanların omzunuza yüklediği ağırlıklar da yine ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Bir hukuk bürosunda işe başlayan. Çok titiz bir çalışan olan ama sonraları farklı farklı yanları keşfolunan Bartleby'nin hikayesini okuyun derim. Yormadan ve akıcı bir anlatım sizi bekler. Kitap 75 sayfa.


Bir Kadının Hayatından 24 Saat/Stefan Zweig:
 Hazır başlamışken Kırmızı Kedi'nin klasiklerinden devam edeyim dedim. Bu kez de daha önce hiç okumadığım Zweig'i okumak istedim. Bir pansiyonda kalan insanların tanık olduğu bir olayı anlatıyor kitap. Bir evli kadının genç bekar bir adamla kaçış öyküsü ve ardında bıraktığı izlenimler. Kesinlikle okuyun derim zira kitap bir başka kadının ağzından kadınların ruh halini o kadar güzel tasvir etmiş ki... Kitap 97 sayfa.

Başıboş Bir Yolculuktan Notlar/ Fernando Pessoa: Kırmızı Kedi'nin klasiklerinden bir tane daha sipariş etmiştim ve hiç beklemeden okudum onu da. Pessoa Melville ve Zweig gibi daha evvel hiç okumadığım yazarlardan biriydi. Bu kitap onun eserlerinden toplanmış belli kesitleri sunuyor okuyucuya. Eğer hiç Pessoa okumadıysanız yazım tarzıyla ilgili belli başlı bir fikre sahip olabilirsiniz. Yok eğer okuduysanız ve altını çizmeyi unuttuğunuz yerler varsa bu kitap sizin için onu yapmış. Çok aman aman etkilenmemekle beraber yazar hakkında bir fikre sahip olmak adına tavsiye ederim. Kitap 104 sayfa.





Küçük Kara Balık/ Samed Behrengi:
 Bunun bir çocuk kitabı olduğuna inanmakta o kadar zorluk çekiyorum ki.. Tıpkı Küçük Prens ve Martı gibi.. Bir zamanlar yasaklı olması da tarafıma hiç şaşırtıcı gelmemekte.. Hayatın tüm dönemlerinde farklı olduğu için dikkat çeken ve yadırganan tüm kara balıkların okuması gereken.. Çocuğum olursa kesinlikle okuyacak dediğim bir kitaptır bu minik balığın hikayesi.. Zaman zaman farkındalık oluşturmak adına okunmalı diyorum.  Kırmızı Kedi Yayınlarından çıkan kitap 60 sayfa.

Farelere ve İnsanlara Dair/ John Steinbeck: Lise dönemimde İngilizcesini okuduğum ve çok sevdiğim kitabın bu kez de Türkçesini okumak istedim. Zeka düzeyi düşük olan Lennie ve küçüklüğünden beri ona emaneti gibi sahip çıkan dostu George'un hazin hikayesini anlatan kitap. Zaman gelip en azılı düşmanınızın en sevdiğiniz dostunuz olabileceğini ve seçimlerin, önceliklerin ne kara yazgılar olabileceğini anlatıyor. Okumanızı tavsiye ederim. Yeni Yüzyıl gazetesi aracılığı ile fi tarihinde edindiğimden yayınevi yok ve kitap 182 sayfa :)

Aşık Olma ve Aşk/ Francesco Alberoni: Bu ay okuduğum en iyi kitaptı hatta bu yıl okuduğum ve Rüzgar Gibi Geçti'den sonra bitmesin istediğim tek kitaptı... 2 liraya aldığıma inanamadığım ve Arthur Schopenhauer ile birlikte okursanız yeminle nirvanaya erersiniz dediğim kitaptır! Kefilim her türlü zira inanamadım bu kitabın içinde yazan bilgilerin doğruluğuna.. Fakat kitabın tek dezavantajı aşırı bilimsel bir dille yazılmış beni yüksek lisans dönemime götürdü resmen Maurice Duverger okuyorum sandığım dönemler de oldu.. Bilimsel dile alışkın olmayanlar sıkılabilir uyarıyı yapayım. Bayıldım bu kitaba ve yazarın diğer kitaplarını toplayacağım derhal! Düzlem Yayınlarından çıkan kitap 107 sayfa.

Kötü Prensesler/ Linda Rodriguez McRobbie: Sevgili Mehtap ve Kitap'ın yaptığı çekilişten kazandım bu harika kitabı. Kendisi aynı zamanda benim blog hayatımda katıldığım 4. çekiliş ve kazandığım ilk çekiliştir :D Kitap çekilişlerini çok ama çok seviyorum kozmetik ya da kıyafet kazansam bu kadar sevinmem eminim :) Gelelim kitaba.Çekilişe katılırken "ben kazanacağım" dediğim ve akabinde kazandığım bu kitabı iyi ki kazanmışım zira okurken kah imrendiğim kah korktuğum kah tüylerimin diken diken olduğu bu kitabı çok sevdim. Tarihteki prenseslerin gerçek hikayeleri araştırılarak yazılan kitabı okurken "Allahım bundan daha uç ne olabilir ki?" dediğiniz an ertesi hikaye gösteriyor ki, daha uçları da varmış :) Yabancı Yayınlarından çıkan kitap 387 sayfa fakat bir solukta okursunuz emin olun.

İlk Aşk/ Barbara Cartland: Şimdi bu kitap bu listede ne alaka değil mi? :) Hemen belirteyim annemin yaşadığı döneme çok imrenerek bakıyorum 60'lar 70'ler çiçek çocuklar... Neyse anneme de imreniyorum zaten aşırı sevdiğim harika yarısı kadar olabilsem kafi dediğim ama beceremediğim (tüm anneler gibi) bir kadın. Onun kitaplığı da kendisi gibi olağanca hızıyla değişken bir kitaplıktır siyasi kitaplardan aşk romanlarına ne varsa hepsi annemden mevcut. Bu hazineden her ay bir kitap okumaya çalışıyorum bu ay da bu denk geldi. Gülmekten ölerek okuduğum eski Türk Filmi tadında bir aşk romanı. Hele hakaretleri okusanız masal gibi ninni gibi yani :D Ağır okumalardan sonra böyle kafa boşaltan bir kitap şart bence Nil Yayınevinden çıkan kitap 285 sayfa.

Üç Damla Kan/ Sadık Hidayet: İran Sineması severler İran Edebiyatını da kesinlikle seveceksiniz. Ortaokuldaki edebiyat hocam Sibel Hanımın geçenlerde verdiği bir tavsiye üzerine aldım. Kesinlikle Sabahattin Ali ve Sadık Hidayet paralel evrenlerde kardeşti ya da Sabahattin Ali, Hidayet'in etkisinde kalmış. Özellikle bir hikaye var bu kitapta "Kırık Ayna" isminde işte o bana "Kürk Mantolu Madonna"yı anımsattı.. Kitapta hikayeler var ve bir tanesi de olsun sizi şaşırtmayı elden bırakmıyor.. Cidden çok etkilendiğim bir kitap oldu ve Sadık Hiadayet'le daha önce nasıl tanışmadığıma üzüldüm.. Yapı Kredi Yayınlarından çıkan kitap 110 sayfa kesinlikle tavsiyemdir. Buaradan da Sibel Hocama da tekrar teşekkürler tavsiye için :)

Benim listem bu şekildeydi sizler neler okuyorsunuz? Yorum kısmına yazsanıza kopya çekeyim ben de :) Yorum yazanları sevdiğimi söylememe gerek yok sanırım artık.
Londra temalı görsellerin ardından bir de şuaralar deli gibi başa alıp dinlediğim Londra menşeili Hintli bir şarkıcıyla baş başa bırakayım sizi. Dinlemediyseniz 5 dakikanızı ayırın hele de şarkının içindeki Adele coverı Rolling in The Deep oldukça başarılı. Keyifli dinlemeler.

40 yorum:

  1. Ah keşke bilseydim Adana'ya geldiğini... Belki görüşme fırsatımız olurdu...Sağlık olsun.. Bir daha gelirsen beklerim..:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de Adanalıyım Şu an görev icabı başka bir şehirdeyim ama yazın Adana'da olacağım. Hatta bu ay tayinimiz çıkarsa hep orada olacağım artık. Bir dahaki sefere biz de görüşelim. Hatta Adanalı bloggerler toplantısı yapalım, sen de konuk olarak katılırsın :-)

    Kırmızı Kedi yayınlarının klasikler serisinden 2 kitap almıştım bu ay. Satranç ve Tembellik Manifestosu. Henüz ikisini de okumadım ama kapaklarına kitapların baskılarına bayıldım. Serinin diğer kitapları da dediğin gibiyse ben bütün seriyi alırım.

    Küçük kara Balık'ı ilk kez Çemberimde Gül Oya dizisinde duymuştum :-) Bu sene Samed Bahrengi'nin 5 kitabını aldım ve hepsini okudum. Benim de ileride çocuklarıma okutmak isteyeceğim yazarlardan biri oldu.

    Aşk romanlarını ben de çok severim. Hep edebi kitap olmuyor, bünye bazen romantizm istiyor :-) Bir ara Beyaz Dizi serisinden kitaplar alır okurdum. Onlarca kitabım vardı ama sonra dağıttım. Çok pişman oldum tabii.

    Tavsiye ettiğin diğer kitapları da okunacaklar listeme ekledim. Okudukça konuşuruz artık :-) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir harika dilerim tayinin çıkar bayıldım ben Adana'ya! Yapalım bunu Sakarya versiyonunu da yapalım hatta :D

      Kırmızı Kedi'ye bayılıyorum ben de Satranç'ı alacağım bu ay hatta klasikler serisini biriktirmeye karar verdim 2 ya da 3 kitabı eksik elimde şu an. Bayılıyorum kapaklarına, ayraçlarına :)

      Behrengi de İran edebiyatının harika bir parçası Sadık Hidayet'i de muhakkak oku eminim seveceksin. Tamamdır okudukça kritik edelim kitapları :)

      Benden de çok sevgiler :)

      Sil
  3. Eveeet çok özledikkk :) Kıskandım buluşmanızı :) ama ne kadar güzel sosyal medya arkadaşlıklarının böyle güzel bir dostluğa dönüşmesi :) sen bu kadar çok kitap okurken yemin ederim kendimden utanıyorum daha 1 tane kitap bitirdim bu ay ama yazın yetişicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çisem'im inşallah seninle de bir gün bir şehirde kesinlikle görüşeceğiz canım benim :) Yahu ne utanması benim kitaplar hep incecikti bu ay baksana. Yetişirsin yeter ki iste sen :)

      Sil
    2. İnce de olsa sıkılıyorum ben bazen :( 🙈 halbuki kitapları alırken çok hoşuma gidiyor.bende bir şey var çözemedim:)) inşallah karşılaşırız seni daha çok merak etmeye başladım çünkü :) sesinde kendin gibi güzel ve kibar hayran kaldım :))

      Sil
    3. Sıkılabilirsin kendini veremiyorsundur kitap ilgini çekmemeiştir elimde bir kitap var misal zorla okuyorum şu an ben de..

      Ayyy çok teşekkür ederim ne güzel iltifatlar bunlar şımardım şu an :D Karşılaşacağız ve kahve içeceğiz ben eminim :)

      Sil
  4. Yokluğunu fark ettim ama özledin mi dersen: ''bilemedim'' :) Ama ben zaten genel olarak özlem duygusundan yoksunum, hatta alerjim var. Bak yine ''Ah 9'cuk kitap okudum'' diye artizliğini yapmışsın :P

    Ne okuyorsunuz diye sormuşsun. 23 Nisan'da Likya Yolu'na çıktığımda David Henry Thoreau'nun Doğal Yaşam ve Başkaldırı'sına başlamıştım. Walden diye de bilinir. O zaman bitiremedim, şimdiki yürüyüşte bitirdim.Thoreau'nun hiçbir modern imkan kullanmadan yaşadığı iki yılının birini anlatıyor. Çadırda okuması daha zevkliydi. O arada Alper Canıgüz'ün Tatlı Rüyalar'ını okudum. Hızla okunabilen eğlenceli bir roman. Kapakta yazan ''psiko-absürt romantik komedi'' tanımı gerçekten iyi :) Bi' de Aldous Huxley- Algı Kapıları ve Cennet ve Cehennemi'ni okudum. İkisi aynı ciltteydi. Farklı bir kafası var. Cidden, aldığı meskalinin etkisi var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Özleme alerjisi olan birinden "özlendin" kelimesi hayal kırıklığı olurdu. Bilemedim dozunda bence :D

      Artiz ne arar la burada? Aşkola ben sadece incecik kitaplar okuyarak 9 kitap okudum artizliği yapmama adına yazdım onu :)

      Vayyyyyyy dedikoduya gel!!! Meskalin mi alıyormuş? Hmmm ay okuyayım onu ben halüsinatif yapıtlar baş tacıdır kanımca :)

      Sil
  5. Ta Adana'ya gidiyor ve Adanalı Blogger buluşması yapıyorsun. Yo, kıskanmadım ki :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de atan, öğrencilerin olsun etkinlikler yapalım o zaman sana da gelirim. Ama sen buraya atanan keşke!!! :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Canım benim ben de özledim. Döndüğümden beri asık suratım o kadar ki annem "neyin var" dedi :D İple çekiyoruz senin gelişini çabuk ol haydi :)

      Sil
  7. Sohbetiniz, muhabbetiniz bol olsun diyeyim :)
    Fareler ve İnsanlar' teee lisedeyken okumuştum. İyi hatırlattın, 20 yıl sonraki kafayla bir daha okumalı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz!!! Dilerim seninle de kesişir yollarımız güzel anne :) Oku bence de sonu beni tekrar şok etti nitekim :(

      Sil
  8. Sürüklenerek okuduğum çoook akıcı bir yayın oldu, ellerine sağlık...
    Kitaplar birbirinden güzelmiş ya, ama bir tanesini çok çok beğenmişsin, aklımda tutuyorum hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim mahcup etme beni. Onu kesinlikle okumalısın sen de çok seveceksin eminim Ankara'dan geldi o kitap bana Kitapdenizi.com'dan aldım inanamazsın 2 liraydı bayıldım kesinlikle bir an önce oku :)

      Sil
  9. küçük kara balığı çocuk kitabı diye almadığım için pişmanım :((

    YanıtlaSil
  10. Bu kitapların 4 ünü ben de okudum. Ama küçük kara balık benim için fenomen. Yani küçük prens'le yarisir. Zamanında toplatilmis olması ayrıca dramatik. Bu arada blogunu birkaç gün önce keşfettim ve inanılmaz eğlenerek okuyorum. Yavaş yavaş geriye giderek okuyorum. Çok Tebrikler :)

    YanıtlaSil
  11. Bir de Puslu Kitalar Atlası'nin hastasiyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ne güzel bir rumuz öyle! Yamuk Prenses :D Küçük Kara Balık'ta hemfikir olmamıza sevindim. Haklısın toplatılması dram fakat hiç şaşırmadım o içerikle toplanmasına.. Neyse ki, olursa çocuklarım okuyabilecek. Puslu Kıtalar Atlası'nı henüz okumadım o da benim ayıbım :(

      Çok sevindim blogumu sevdiğine her zaman gel olur mu? :D

      Sil
  12. Ayyy çok tatlisin ben tesekkur ederim çekilişine katıldığın için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek her zaman katılacağıma emin olabilirsin. Kitap yani ötesi yok üstelik de harika bir kitaptı. Notunu da saklıyorum. Kitap çekilişlerini çok seviyorum çok şanslıyım o konuda şu ana dek elime geçen iki kitabım da çok güzel :)

      Sil
  13. Her zamanki gibi güzel kitaplar seçmişsin canım, bu sefer de ben senden kopya çektim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkla ilgili olanı özellikle tavsiye ederim tam senin branşınla ilgili :)

      Sil
  14. Ne kadar güzel kitaplar bunlar böyle :) Görünce insanın okuma aşkı depreşiyor resmen. Okuma listeme ekleyeceğim bir sürü kitap oldu :)
    Ben de son zamanlarda Fi, Çi, Delice, Küçük Prens ve Trendeki Kiz'ı okudum. Çok satanlar listesine dadanmışım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fi'yi hala okuyamadım içim gidiyor tez vakitte okuyup Çi'ye geçeyim ben de :)

      Sil
  15. Ben yazının başında bir heee dedim ki sorma gitsin :) ya bu ne güzel ne samimi bir enerjidir böyle öyle içten okuyorum ki seni :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi severek okuduğum yeri ayrı bloggerlardan bunları duyunca o kadar mutlu oluyorum ki anlatamam :)

      Sil
  16. Heee :)) Adana güzeldir. Bol bol fotoğraflarına bakmışlığım vardır. Ne şanslısınız oraları gidip görmüşsünüz. Tabi şansınızı kendiniz yarattınız muhakkak, bu noktada imrendim size.
    Abimin aldığı ve onun izinden giderek okuduğum Samed Behrengi'nin kitaplarıyla büyüdüm ben.
    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adana cidden çok güzel bir memleketmiş beklentimin üstündeydi gördüklerim. Ben de size imrendim şimdi Behrengi'nin başka bir kitabını okuma fırsatı bulamadım hiç :(

      Sil
  17. Dilek Semerkant'ı oku bitir beğenirsen benden sana o ayarda başka bir kitap gelecek :) Amin Maalouf demişken değişik adam vesselam ne Suriye'li ne Avrupalı o yüzden Semerkant dışındaki tüm kitapları da öyle ne oralı ne buralı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe'm dün gece bitirdim onu. Sonuna vuruldum resmen! Konusu da ayrı güzeldi cidden dedikleri kadar vardı kitap. Sadece Ölümcül Kimlikler'ini okumuştum Maalouf'un o asilime olmuş bir yargı sergilemişti fakat Semerkant'ı cidden daha çok beğendim. Tavsiyelerini de beklerim her zaman :)

      Sil
  18. Wladimir Bartol-Fedailerin Kalesi bu kitabın üzerine çok güzel gidiyor gerçekten :) İnsan bir daha bir daha okumak istiyor, iki kitabı birbiri ile karıştırıyor bir süre sonra...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu okudum hatta önce Hayyam'ı okumuştum mitoloji serisinden ardından da onu ve bayılmıştım ikisine de hatta Semerkant'ı okurken bolca aklımdan geçti her ikisi de. Semerkant ikisinin karışımı gibiydi genel tekrar yapmış oldum :D

      Sil

"Güzel yazı, emeğinize sağlık, benim sitem de şu ben de beklerim, bu bir otomatik yorumdur" tarzı sadece yorum yapmış olmak ve link bırakmak amacıyla yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Alakanıza teşekkürler :)